• Szkolenie partnerskie CPI

Umowy w działalności biur podróży - praktyczne warsztaty

Umowa o imprezę turystyczną. Odstąpienie i rozwiązanie umowy. Klauzule niedozwolone. Postanowienia zabezpieczające.

Umowy w działalności biur podróży - praktyczne warsztaty

Opis szkolenia

Ustawa z dnia 24 listopada 2017 roku o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych spowodowała konieczność zmiany stosowanych przez biura podróży wzorów umów z klientami i kontrahentami, a dla niektórych podmiotów z branży turystycznej wymusiła również zmianę zasad prowadzonej działalności. Co więcej, biura podróży zostały zobowiązane do wykonywania szeregu obowiązków informacyjnych wobec swoich klientów. Pandemia wirusa SARS-Cov-2 i dynamicznie zmieniająca się sytuacja polityczna w wielu miejscach na świecie przynoszą kolejne wyzwania dla biur podróży, tym razem związane z rezygnacjami klientów, odwoływaniem imprez turystycznych, koniecznością dokonywania klientom zwrotów wpłaconych należności na poczet imprez turystycznych i odzyskiwaniem wpłat przekazanych kontrahentom. Sytuację tę niejednokrotnie komplikują niewłaściwe i nieprecyzyjne postanowienia stosowanych przez biura podróży umów z klientami i kontrahentami.

Cel szkolenia

Celem proponowanego Państwu szkolenia będzie przedstawienie i omówienie najistotniejszych zagadnień związanych z umowami o imprezę turystyczną zawieranymi zarówno z klientami indywidualnymi jak i biznesowymi, a także umów z kontrahentami i pilotami, w tym obejmujących zagadnienia zakazu konkurencji. Zwrócimy szczególną uwagę na ustawowe i umowne przypadki rozwiązania i odstąpienia od umowy o imprezę turystyczną oraz zasady zwrotu klientom dokonanych wpłat. W trakcie szkolenia zajmiemy się również omówieniem zasad odpowiedzialności organizatorów turystyki, w tym rozstrzyganiem reklamacji składanych przez klientów.

Dla kogo jest to szkolenie?


Szkolenie realizowane przy współpracy z:

CPI - Centrum Promocji Informatyki

Centrum Promocji Informatyki (CPI)

Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Program szkolenia

1. Zagadnienia umów o imprezę turystyczną.

  • Podstawowe pojęcia: usługa turystyczna, powiązane usługi turystyczne, impreza turystyczna, przedsiębiorca turystyczny, organizator turystyki, podróżny, obowiązki organizatorów turystyki wobec podróżnych, w tym szczegółowe obowiązki informacyjne.
  • Treść umowy, prawa i obowiązki stron umowy.
  • Jednostronna zmiana warunków umowy, w szczególności zmiana ceny i uprawnienia podróżnych z tym związane.
  • Przeniesienie uprawnień wynikających z umowy na innego podróżnego.
  • Zagadnienia zawierania umów na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa.

2. Odstąpienie od umowy o imprezę turystyczną, rozwiązanie umowy.

  • Prawo do odstąpienia od umowy przez podróżnego, prawo rozwiązania umowy przez organizatora turystyki.
  • Zasady zwrotu opłat i wpłat dokonanych przez podróżnego.

3. Zasady prawidłowej realizacji umowy o udział w imprezie turystycznej.

  • Odpowiedzialność organizatora turystyki za wykonanie usług turystycznych, stwierdzenie niezgodności; przykłady z orzecznictwa sądowego krajowego i europejskiego.
  • Uprawnienia podróżnego w przypadku stwierdzenia niezgodności, postępowanie reklamacyjne, przedawnienie roszczeń.

4. Przykładowe klauzule niedozwolone w umowach o imprezę turystyczną.

5. Umowy z kontrahentami i pilotami.

  • Zakres podmiotowy i przedmioty.
  • Postanowienia zabezpieczające interesy organizatora turystki.
  • Zasady odpowiedzialności.
  • Zakaz konkurencji.

Prelegenci

Radczyni prawna w Kancelarii Bukowski i Wspólnicy Sp.k. W ramach praktyki zawodowej zajmuje się świadczeniem bieżącego wsparcia prawnego dla przedsiębiorców z różnych branż, wspólników i organów spółek handlowych, fundacji...

Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Szkolenie online

ClickMeeting CPI

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.