Umowy IT w obrocie międzynarodowym - problemy i wyzwania praktyczne
Szkolenie online [?]
5.02.2025 10:00-14:00
To szkolenie obejmuje:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Opis szkolenia
Współpraca z zagranicznym dostawcą lub zamawiającym usługi to coraz częstsza sytuacja, z jaką muszą zmierzyć się polskie podmioty z branży IT. Rodzi to często istotne problemy praktyczne i operacyjne, z jakimi musi zmierzyć się strona umowy w obrocie międzynarodowym. W trakcie szkolenia, poruszone zostaną najistotniejsze kwestie związane z przygotowaniem i negocjowaniem umowy w międzynarodowym obrocie IT – wraz ze wskazaniem dobrych praktyk i przydatnych wskazówek prawnych i biznesowych związanych z tego rodzaju współpracą.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie kierowane jest zarówno do przedstawicieli działów prawnych, jak i biznesowo-operacyjnych zaangażowanych we współpracę w zakresie projektów IT.
Program szkolenia
- Współpraca międzynarodowa – kwestie fundamentalne i podstawy wszystkich negocjacji:
- Wybór prawa właściwego oraz jego dalsze konsekwencje;
- Sąd właściwy oraz polubowne metody załatwienia sporu;
- Jeden kontrakt – kilka praw właściwych. Czy to dopuszczalne?
- Dostosowanie się do wymogów prawa lokalnego – na jakich zasadach?
- Współpraca międzynarodowa a modele przeniesienia praw autorskich lub udzielenia licencji:
- Przeniesienie praw autorskich i alternatywy dla niego;
- Licencja, ale jaka? Międzynarodowe modele licencyjne a przepisy prawa polskiego;
- Prawa osobiste, prawa zależne – czy musimy im poświęcać uwagę;
- Specyfika SaaS w poszczególnych porządkach prawnych – czy zawsze musi wiąząć się z udzieloną licencją?
- Zasady odpowiedzialności:
- Odpowiedzialność kontraktowa oraz modele jej ograniczeń;
- Gwarancje, zapewnienia, oświadczenia – oraz ich wpływ na zasady i zakres odpowiedzialności;
- Szkody pośrednie i ewentualne, utracone korzyści – praktyka kontraktowa;
- Indemnifikacja – istotny element klauzul międzynarodowych;
- Kary umowne i alternatywy dla nich;
- Limitacje odpowiedzialności – rodzajowe i kwotowe.
- „Miscellaneous” – czyli inne istotne postanowienia:
- Klauzule dot. poufności;
- Zakaz konkurencji, non-solicitation, non-poaching - w praktyce kontraktów międzynarodowych;
- Anti-bribery, internal policies, compliance – jako słowa klucze o znaczących konsekwencjach kontraktowych.
- Zasady wypłaty wynagrodzenia – potrącenia, waloryzacja, indeksacja.
- Zapłata wynagrodzenia a kwestie podatkowe – VAT w obrocie międzynarodowym, podatek u źródła.
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.
Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.
Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.
Szkolenie online
Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.
Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:
- komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
- urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.