• Bezpłatne

Dyrektywa Omnibus - rok doświadczeń nie tylko z cenami promocyjnymi

Prezentacja cen promocyjnych i opinii konsumentów, wykorzystanie AI w czatach, automatyczne dopasowywanie cen do konsumentów, działalność influencerów. 

Dyrektywa Omnibus - rok doświadczeń nie tylko z cenami promocyjnymi

Opis szkolenia

Omnibus zmienił sposób prezentacji cen promocyjnych. Było to widoczne zwłaszcza przy okazji Black Friday. Konsumenci dzięki dodatkowym informacjom mogą łatwiej ocenić, czy promocja jest atrakcyjna. Nowe wymogi nadal budzą jednak wiele wątpliwości w praktyce.

Na stronach sklepów od 1 stycznia 2023 r. inaczej prezentowane są także opinie konsumentów.

Jednak Omnibus wprowadził więcej zmian, które nie były tak mocno eksponowane w przestrzeni publicznej. Pojawiły się nowe wymogi dotyczące komunikowania się z konsumentami za pomocą czatów tak z wykorzystaniem narzędzi zewnętrznych, jak i zintegrowanych ze stroną lub aplikacją przedsiębiorcy. Omnibus wprowadził również obowiązki informacyjne odnoszące się do automatycznego dopasowywania cen do konsumentów. Wywołuje to interesujące wyzwania w obszarze wykorzystania AI tak w czatach, jak i w procesie dopasowywania cen. Dużo działań marketingowych marek, w tym związanych ze zwiększaniem zainteresowania promocjami, opiera się na współpracy z influencerami. Omnibus wpływa również na sposób ich działania.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie najważniejszych wyzwań, jakie powoduje w praktyce stosowanie przepisów implementujących dyrektywę Omnibus.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Na co zwrócić uwagę przy informowaniu o promocjach?
  • Jak właściwie oznaczać opinie konsumentów?
  • Jakie problemy praktyczne przyniosły nowe przepisy?
  • Jakie kwestie są akcentowane przez Prezesa UOKiKu?
  • Jak prawidłowo wdrażać rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w czatach?
  • Jak korzystać ze sztucznej inteligencji przy dopasowywaniu cen do konsumentów?
  • Co z perspektywy Omnibusa jest szczególnie istotne we współpracy z influencerami?

Dla kogo jest to szkolenie?

Radcowie prawni, adwokaci, działy prawne, działy marketingu zarówno in-house, jak i w zewnętrznych agencjach marketingowych. Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż przez internet.


Partnerzy

Stowarzyszenie Prawa Nowych Technologii

Stowarzyszenie Prawa Nowych Technologii

Zrzesza prawników największych polskich i zagranicznych kancelarii, specjalizujących się w prawie nowych technologii. Celem działania Stowarzyszenia jest upowszechnianie wiedzy na temat regulacji prawnych oraz standardów w zakresie prawa nowych technologii oraz wspieranie działań dostosowujących w tym zakresie polskie prawo do prawa europejskiego oraz prawa międzynarodowego.

Program szkolenia

10:00-11:30Panel I: Ceny promocyjne i opinie o produktach. Co wiemy po blisko roku stosowania Omnibusa?

Moderator:

  • mec. Witold Chomiczewski (Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.)

Uczestnicy panelu:

  • dyr. Łukasz Wroński (UOKiK)
  • dyr. Katarzyna Araczewska (UOKiK)
  • mec. Dorota Karczewska (WKB)
  • mec. Łukasz Mamiński (Allegro)
  • mec. Michał Żmijewski (Lubasz I Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k.)

Wystąpienia wprowadzające (po 15 min.):

  • dyr. Łukasz Wroński (UOKiK), dyr. Katarzyna Araczewska (UOKiK)
  • mec. Dorota Karczewska (WKB)

Agenda:

  • Najważniejsze wyzwania praktyczne przy prezentowaniu cen promocyjnych?
  • Kiedy mamy do czynienia z promocją?
  • Kody promocyjne, kiedy prezentować najniższą cenę z 30 dni?
  • Opinie konsumentów o produktach, na co zwrócić uwagę?

11:30-11:45 Przerwa

11:45-13:15Panel II: AI w chatach i dopasowywanie cen produktów a Omnibus

Moderator:

  • mec. Maciej Dudek (Partner SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)

Uczestnicy panelu:

  • mec. Aleksandra Auleytner (Partner DZP)
  • mec. Gabriela Bar (Partner Szostek Bar)
  • dr Marcin Kruczyk

Wystąpienia wprowadzające (po 15 min.):

  • „Nowe regulacje prawne AI”
  • „AI w e-commerce - aspekty prawne” 

Agenda:

  • Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w chatbootach i wirtualnych asystentach
  • Korzystanie ze sztucznej inteligencji przy dopasowywaniu cen
  • Wsparcie AI przy wyszukiwaniu produktów
  • Wsparcie AI przy plasowaniu produktów 
  • AI copywriting a opinie o produktach (wykorzystanie AI w walce z fałszywymi opiniami) 
  • AI a walka dual quality

13:15-13:30Przerwa

13:30-15:00Panel III: Jak Omnibus wpłynął na działalność influencerów?

Moderator:

  • mec. Maciej Kubiak (Partner Zarządzający SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)

Uczestnicy panelu:

  • mec. Agnieszka Wasilewska (Head of Legal Department GetHero)
  • dyr. Krzysztof Lehmann (UOKiK)
  • mec. Hanna Marcinkiewicz-Grzesiak (Partner SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk)

Agenda:

  • Wpływ Omnibus’a na rynek influence marketingu
  • Zmiany oznaczania postów w social mediach wynikające z wdrożenia wytycznych UOKiK
  • Ocena funkcjonowania wytycznych z perspektywy UOKiK oraz najczęściej zauważane przez urząd rodzaje naruszeń w branży influencerskiej
  • Największe wyzwania prawne stojące przed podmiotami korzystającymi z usług infuencerów 
  • Odpowiedzialność poszczególnych podmiotów zaangażowanych w reklamę i promocję w social mediach

Zapisy trwają do 5 lutego 2024 r. do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck