Marketing prawniczy online - jak skutecznie działać w Internecie jako kancelaria?

Które kanały marketingowe są skuteczne? Jak działać w sieci zgodnie z etyką? Jak zwiększyć przychód kancelarii z działań online? 

Marketing prawniczy online - jak skutecznie działać w Internecie jako kancelaria?

Opis szkolenia

Nikt nie uczy marketingu prawniczego na studiach. Na aplikacji też nie. Gdy zdasz egzamin zawodowy (albo i nie) i otworzysz własną kancelarię okazuje się, że na marketingu musisz się znać. Nawet, jeśli chcesz go zlecić podmiotom zewnętrznym, to bez podstawowej wiedzy, możesz trafić na nieskutecznych podwykonawców. Ponadto nie ukrywamy, że marketing prowadzony przez właściciela/pracowników kancelarii osobiście (a przynajmniej z ich sporym zaangażowaniem) działa najlepiej. Jest autentyczny, praktyczny, odpowiadający na aktualne potrzeby Klientów. Dlatego przygotowaliśmy szkolenie z podstaw marketingu prawniczego, które pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu możliwości i wybrać najlepszą drogę promocji swoich usług w Internecie.

Na szkoleniu dowiesz się również jak skutecznie i w zgodzie z etyką zawodów prawniczych wykorzystać możliwości Internetu do pozyskiwania klientów kancelarii prawnej.

Naczelna Rada Adwokacka w dniu  26 maja 2023 r. przyjęła uchwałę, zmieniając zapisy w Kodeksie Etyki Adwokackiej odnośnie korzystania przez adwokatów z informacji handlowej i reklamy. Wprowadzone zostały jednak ograniczenia dotyczące treści zamieszczanych w przekazywanych informacjach. 

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest również pokazanie możliwości promocji kancelarii w Internecie, z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z zasad etyki zawodów prawniczych. Udział w szkoleniu pozwoli Ci zrozumieć specyfikę działań online i rozeznać się w możliwych kanałach promocji usług kancelarii w Internecie. Dowiesz się, od czego zacząć przygotowanie strategii marketingowej w kancelarii i czy w ogóle taka strategia jest Ci potrzebna.

Szkolenie pozwoli na wybranie odpowiedniej ścieżki marketingu prawniczego (najskuteczniejszej w kontekście Twoich usług, preferencji i możliwości) i zbudowanie podstaw strategii marketingowej dla Twojej kancelarii. Dowiesz się, jakie masz możliwości promocji i jak wdrażać działania online, żeby nie natknąć się na rzecznika dyscyplinarnego.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jak ostatnie zmiany w Kodeksie Etyki Adwokackiej wpłyną na działania marketingowe kancelarii adwokackich?
  • Jakie ograniczenia niesie za sobą etyka zawodów prawniczych w kontekście promocji online?
  • Dlaczego strona internetowa (wciąż) jest bardzo istotna?
  • Dlaczego Twoje konto na social media nie działa?
  • Jakie masz możliwości promocji w Internecie (dopasowane do Twoich potrzeb, możliwości i grupy docelowej - potencjalnych klientów)?
  • Jak przygotować strategię marketingową (krótką, ale skuteczną)?
  • Jak analizować swoje działania w Internecie?
  • Jak uzyskać przychód online, a nie z „klasycznych” usług?
  • Z jakich narzędzi online warto korzystać, aby ułatwić sobie działania marketingowe?

Szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:

  • Nie wiesz gdzie i jak promować swoją działalność w Internecie.
  • Jesteś obecny w sieci, ale Twoje działania nie są skuteczne.
  • Boisz się, że inwestycja w marketing się nie zwróci.
  • Spędzasz godziny na social media, a nie masz z tego klientów.
  • Napisałeś na bloga kilkanaście artykułów, a nikt ich nie czyta.
  • Chcesz działać w Internecie, ale czujesz opór, strach przed etyką, ośmieszeniem się itp.

Dla kogo jest to szkolenie? 

Szkolenie kierujemy do prawników, adwokatów i radców prawnych, osób zarządzających jednoosobową lub kilkuosobową kancelarią prawną, którzy chcą aby ich działalność internetowa przełożyła się na zwiększoną liczbę klientów i większy przychód kancelarii.

Program szkolenia

Termin szkolenia: 23.04.2024  11:00-15:00


  1. Marketing prawniczy - możliwości i dostępne kanały promocji.
  2. Parę słów o specjalizacji - ograniczenie, czy lepsze możliwości.
  3. Elementy skutecznej strategii marketingowej.
  4. Social Media - czy na pewno są dla Ciebie?
  5. Koniec z usługami! Produkt pasywny w formie produktów cyfrowych.
  6. Dlaczego Twoja strona WWW nie działa? UX, SEO, Google Ads, wizytówka Google.
  7. Czy warto jeszcze pisać bloga? (+newsletter prawniczy jako ucieczka od etyki).
  8. Lubisz nagrywać wideo i audio? Działaj, ale z głową!
  9. Zmiany w Kodeksie Etyki Adwokackiej - jak skorzystać na tej rewolucji?
  10. Czy radcowie mają gorzej?
  11. Etyka zawodów prawniczych (radców, adwokatów) a możliwości promocji w Internecie.
  12. Mierzenie efektywności działań.
  13. Czy potrzebuję zewnętrznej agencji marketingu prawniczego?
  14. Przydatne narzędzia w marketingu prawniczym online.
  15. Bonus: AI w marketingu prawniczym - oszczędź czas, podkręć wyniki!
  16. Sesja Pytań i Odpowiedzi.

Zarządzający agencją Marketing Prawników, autor pierwszego i jedynego w Polsce e-booka o LinkedIn w branży prawnej, prawnik z kilkuletnim doświadczeniem pracy w Kancelarii, a także ponad 5-letnim doświadczeniem w marketingu...

Założycielka agencji Marketing Prawników, autorka pierwszego i jedynego w Polsce  e-booka o Instagramie dla branży prawnej, prawniczka, działa w marketingu online od ponad 5 lat. Specjalizuje się w tworzeniu strategii marketingowych,...

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck