Zmiany w regulacjach prawnych w e-commerce i reklamie

Ewolucja reklamy w Internecie. Profilowanie użytkownika. Działalność influencerów. Platformy internetowe. Konstruowanie zgód marketingowych.

Zmiany w regulacjach prawnych w e-commerce i reklamie

Opis szkolenia

Kwestia zmian na rynku reklamy wywołana zmianami prawa i decyzjami organów nadzorczych jest bardzo „świeża”, zmiany te dopiero wchodzą lub będą wchodziły, ale są nieuchronne. Cały rynek reklamy internetowej musi się do nich dostosować.

Podczas szkolenia przedstawione zostaną najnowsze zmiany w prawie mediów, reklamy oraz e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony prywatności. Tematy zostaną omówione przez praktyków prawa z wieloletnim doświadczeniem, którzy na co dzień wspierają przedsiębiorców w zakresie zgodnego z przepisami stosowania narzędzi marketingowych i sprzedażowych, a także adaptacji prawa unijnego do krajowego i polityki compliance.

W trakcie szkolenia zostaną omówione poniższe zagadnienia:

  • Praktyczne omówienie zmian w zakresie prawa mediów, reklamy i Internetu przez prawników łączących wiedzę prawniczą z wiedzą techniczną.
  • Regulatorzy vs. Google, Facebook, Amazon, IAB – błędy popełnione i nałożone kary.
  • Zmiany planowane przez największych, co wprowadza Google  dlaczego i jak to wpłynie na rynek reklamy.
  • Third party cookies – koniec reklamy programatycznej jaką znamy – czy można przygotować się na zmiany.
  • Jakie dane lead-ów mogą być przetwarzane.
  • Zgody w marketingu internetowym – rodzaje i sposoby udzielania.

Do kogo jest to szkolenie?

Na szkolenie zapraszamy: prawników przedsiębiorstw, pracowników działów IT, pracowników działów ryzyka i compliance, Inspektorów Ochrony Danych, pracowników działów sprzedaży i marketingu oraz działów e-commerce.

Program szkolenia

10.00-11.30Regulacje prawne w e-commerce i reklamie.

Artur Piechocki

  • Reklama w internecie – ewolucja reklamy.
  • Uczestnicy reklamy internetowej.
  • Identyfikacja i profilowanie użytkownika.
  • Rola cookies.
  • Programatic – najdoskonalsza forma reklamy zautomatyzowanej?
  • Zmiany w zakresie reklamy internetowej - świat bez cookies.
  • Boty, trolle i inne zakłócenia w przekazie reklamy.
  • Dezinformacja.
  • Zwalczanie dezinformacji w Internecie.

11:30-12:20Przerwa.

12.20-14.00Zmiany w podejściu do konsumenta oraz przetwarzania danych osobowych.

Natalia Polańska

  • Kluczowe definicje.
  • Konstruowanie zgód marketingowych.
  • Konkursy internetowe.
  • Platformy internetowe – nowe obowiązki, plasowanie ofert.
  • Rola influencerów.
  • Stosunek regulatora do działalności influencerów.
  • Możliwość blokowania stron internetowych przez UOKIK – nowe uprawnienia Prezesa UOKIK.

14.00-14.15Pytania i odpowiedzi.

Prelegenci

Radca prawny, założyciel kancelarii APLAW, prezes Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT. Współtwórca orzecznictwa domenowego w Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.  Specjalizuje się w prawie...

Radczyni prawna w kancelarii APLAW Artur Piechocki. Specjalizuje się w sprawach z zakresu własności intelektualnej, nowych technologii, ochrony danych osobowych, zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz prawa cywilnego i...
System Legalis

Dostęp do Systemu Legalis

Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Premium Prawo własności intelektualnej.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck