Konferencja Akt o Usługach Cyfrowych a regulator Internetu w Polsce
Akt o usługach cyfrowych. Założenia i cele. Polskie przepisy. Problemy praktyczne. Obowiązki dostawców usług pośrednich. Nowy regulator Internetu.
Archiwum
Konferencja stacjonarna
Odbyło się:
Ta konferencja obejmowała:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Sprawdź aktualne szkolenia z kategorii:
Prawo nowych technologiiOpis konferencji
W dniu 5.7.2022 r. Parlament Europejski uchwalił Rozporządzenie Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act). To najważniejszy od ponad 20 lat akt prawny, dotyczący prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie. Ma on szczególne znaczenie dla użytkowników internetowych, przedsiębiorców oraz platform internetowych jako dostawców usług cyfrowych.
Akt o Usługach Cyfrowych reguluje trzy podstawowe obszary związane z działalnością w Internecie:
- Zwalczania nielegalnych treści w Internecie - wprowadzenie szczególnych procedur regulujących proces identyfikacji tego rodzaju treści ma prowadzić do ich sprawniejszego wykrywania i usuwania bądź uniemożliwienia dostępu do nich.
- Dążenie do stworzenia uczciwego i bezpiecznego środowiska handlu elektronicznego. Aby to osiągnąć, Akt o Usługach Cyfrowych między innymi zobowiązuje platformy umożliwiające konsumentom zawieranie umów na odległość do weryfikacji przedsiębiorców korzystających z ich usług w celu propagowania wiadomości o produktach lub usługach lub oferowania usług lub produktów (zasada „know your customer”).
- Zagadnienia uczciwej reklamy internetowej - wprowadzenie przepisów regulujących stanowi ważny element właściwego funkcjonowania usług cyfrowych. Platformy mają obowiązek zapewnienia możliwości łatwej identyfikacji danego przekazu jako reklamy, a także wskazania w czyim imieniu i na podstawie jakich parametrów dany przekaz jest wyświetlany konkretnym odbiorcom.
Nadzór nad wykonaniem wyżej wymienionych obowiązków, a także kompetencje do nakładania kar, powierzono nowym regulatorom Internetu, określanym jako „Koordynatorzy do spraw usług cyfrowych”. Podmioty te będą miały możliwość nałożenia sankcji administracyjnych, w tym wysokich kar pieniężnych.
Podczas konferencji, w ramach trzech paneli, eksperci będą dyskutowali oraz prezentowali swoje poglądy w następujących obszarach:
- Praktyka współpracy regulatorów z rynkiem internetowym.
- Akt o Usługach Cyfrowych – szanse i zagrożenia dla branży internetowej.
- Zwalczanie nielegalnych treści, bezpieczny e-commerce oraz transparentna reklama internetowa – wyzwania przy wdrażaniu obowiązków.
Dla kogo jest ta konferencja?
Konferencja przeznaczona jest dla prawników, wykonujących swoją działalność w kancelariach prawnych oraz w ramach departamentów prawno-regulacyjnych firm świadczących usługi cyfrowe, a także dla pracowników urzędów, które sprawują nadzór nad działalnością podmiotów prowadzących działalność w Internecie.
Partnerzy
- Izba Gospodarki Elektronicznej.
- Cyfrowa Polska.
- Stowarzyszenie Prawa Nowych Technologii.
- Polskie Stowarzyszenie Marketingu.
Program konferencji
9:00-9:45Rejestracja uczestników i poranna kawa.
9:45–10:00Otwarcie konferencji.
- Wojciech Bierwiczonek (Dyrektor Zarządzający, Wydawnictwo C.H.Beck)
- Włodzimierz Schmidt (Prezes, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska)
10:00-11:00Koncepcja organów krajowych wdrażających Akt o Usługach Cyfrowych.
- Struktura organów wdrażających Akt o Usługach Cyfrowych.
- Status koordynatora ds. usług cyfrowych.
- Kompetencje regulacyjne koordynatora ds. usług cyfrowych.
- Sądowa kontrola rozstrzygnięć egzekwujących Akt o Usługach Cyfrowych.
11:00 - 12:00Akt o Usługach Cyfrowych i Akt o Rynkach Cyfrowych – nowe ramy regulacyjne dla platform internetowych na terytorium UE. Od negocjacji do implementacji.
- Cele uchwalenia i założenia Aktu o Usługach Cyfrowych i Aktu o rynkach cyfrowych.
- Najważniejsze obszary regulowane Aktem o Usługach Cyfrowych (zwalczanie nielegalnych i szkodliwych treści, platformy handlu elektronicznego, reklama internetowa) i instrumenty prawne ich realizacji.
- Akt o Usługach Cyfrowych a regulacje sektorowe.
- Potrzeba przyjęcia polskich przepisów wdrażających Akt o Usługach Cyfrowych i Akt o rynkach cyfrowych.
- Modele funkcjonowania koordynatora do spraw usług cyfrowych
12:00 - 12:15Przerwa na kawę.
12:15 - 13:00 Panel I: Praktyka współpracy regulatora z rynkiem internetowym.
- Moderator: mec. Mariusz Grzesiuk (RASP)
Uczestnicy:
- Agnieszka Ogrodowczyk (Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji)
Dorota Grudzień-Barbachowska (Urząd Komunikacji Elektronicznej)
Katarzyna Araczewska (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) - Regulacje dotyczące cyberbezpieczeństwa nakładane na podmioty FinTech.
- Relacja RODO do projektu ePrivacy, i regulacji PSD2.
13:00 - 13:45Przerwa na lunch.
13:45 – 14:45Panel II: Akt o Usługach Cyfrowych – szanse i zagrożenia dla branży internetowej.
Moderator:
- Włodzimierz Schmidt (Prezes, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska)
Uczestnicy:
- Katarzyna Araczewska (Zastępca Dyrektora Departamentu Ochrony Zbiorowych Interesów Konsumentów, UOKIK)
- Magdalena Brzeska (Prezes, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB)
- mec. Witold Chomiczewski (Izba Gospodarki Elektronicznej)
- Andrzej Dulka (Prezes, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji)
- Michał Kanownik (Prezes, Związek Cyfrowa Polska)
14:45 - 15:00Przerwa na kawę.
15:00 – 16:15Panel III: Akt o Usługach Cyfrowych a zwalczanie nielegalnych treści, bezpieczny e-commerce oraz transparentna reklama internetowa – wyzwania przy wdrażaniu obowiązków.
Moderator:
- mec. Xawery Konarski (Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy)
Uczestnicy:
- dr Damian Flisak (RASP)
- mec. Marcin Gotkiewicz (Wirtualna Polska)
- mec. Magdalena Grześko-Zielińska (Interia)
- dyr. Greg Mroczkowski (IAB Europe)
- mec. Marcin Olender (Google)
- dr Magdalena Piech (Allegro)
- Włodzimierz Schmidt (Prezes, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska)