Wdrożenie systemu EZD

Opis szkolenia

Wdrożenie systemu EZD w podmiotach publicznych staje się nie tylko koniecznością z punktu widzenia komunikacji elektronicznej, czyli integracji z platformą ePUAP, za chwilę z systemem do eDoręczeń i Bazą Adresów Elektronicznych. Zmiany przepisów zmierzają coraz bardziej do narzucenia obowiązku korzystania z systemu do elektronicznego zarządzania dokumentacją przez podmioty publiczne. Oznaczać to będzie, prawdopodobnie niebawem, obowiązek wdrożenia, czyli również wyboru systemu EZD, we wszystkich urzędach administracji publicznej, a nawet podległych jednostkach organizacyjnych.

Na rynku dostępnych jest wiele komercyjnych, niekomercyjnych systemów nazywanych wprost systemami EZD, czy też określanych mianem systemów do elektronicznego obiegu dokumentów, systemów EOD itd. Nie wszystkie z nich spełniają stawiane im wymagania prawne, które pozwoliłyby na wdrożenie systemu rzeczywiście służącego elektronicznemu zarządzaniu dokumentacją a nie tylko pomocniczej funkcji wspierającej tzw. system tradycyjny.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest omówienie zarówno podstawowych pojęć dotyczących zarządzania dokumentacją, ale również wskazanie, wspólnych dla wszystkich systemów EZD, czynności o charakterze organizacyjnym, których realizacja pomoże w zmianie podejścia do dotychczasowego papierowego obiegu dokumentów. Omówione zostaną również kluczowe funkcjonalności stawiane systemom EZD w świetle wymagań prawnych.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie adresowane jest w szczególności do członków zespołów odpowiedzialnych za wybór systemu, jego wdrożenie od strony organizacyjnej, osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie Urzędu, archiwistów – koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie konfiguracji systemu pod kątem ról, uprawnień, struktury organizacyjnej.


Szkolenie realizowane przy współpracy z:

CPI - Centrum Promocji Informatyki

Centrum Promocji Informatyki (CPI)

Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Program szkolenia

  1. Podstawowe pojęcia dotyczące dokumentowania spraw – do czego służy system EZD?
  2. Konieczność czy potrzeba wdrożenia systemu EZD z punktu widzenia wymagań prawnych i bieżących potrzeb podmiotu.
  3. Przygotowanie wdrożenia od strony formalnej.
  4. Przygotowanie wdrożenia od strony organizacyjnej.
  5. Przegląd i dostosowanie wewnętrznych regulacji podmiotu przed wdrożeniem systemu.
  6. Wybrane aspekty techniczne wdrożenia systemu EZD.
  7. Przegląd wymaganych funkcjonalności systemu EZD.
  8. Etapy wdrożenia systemu EZD (w tym organizacja szkoleń dla różnych grup, organizacja składów, promocja i informacja).
  9. Elektroniczne dokumentowanie spraw.
    • typowanie spraw do wdrożenia w systemie EZD/rezygnacja z papieru (wymagania prawne, organizacyjne),
    • wymiana korespondencji w EZD w sprawach papierowych,
    • dokumentowanie spraw w systemie EZD – zasady wynikające z przepisów kancelaryjnych i innych wymagań prawnych,
    • typowe nieprawidłowości:
      • wykorzystania systemu EZD,
      • postępowania z dokumentacją elektroniczną i sposoby ich unikania.
  10. Efekty wdrożenia.

Prelegenci

p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami...

Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. W latach 1999-2005 pracownik wydziału odpowiedzialnego za organizację Urzędu Miasta Łodzi. Obecnie zatrudniona w komórce odpowiedzialnej za: wdrożenie...

Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Szkolenie online

ClickMeeting CPI

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.