Podpis elektroniczny w pracy urzędu

Opis szkolenia

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie, nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie, a także zdobycie wiedzy jak postępować, gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierujemy w szczególności do pracowników sekretariatów, kancelarii, referencji, osób decyzyjnych, pracowników posługujących się podpisem elektronicznym lub pracujących w systemach EZD, SOD, EPUAP2.


Szkolenie realizowane przy współpracy z:

CPI - Centrum Promocji Informatyki

Centrum Promocji Informatyki (CPI)

Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Program szkolenia

1. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne - podstawa prawna:

  • Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza.
  • Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej.
  • Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany.
  • Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych.
  • Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej.
  • Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

2. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów:

  • Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym .
  • Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF.
  • Podpisywanie wielu dokumentów.
  • Weryfikacja podpisu – sposoby.
  • Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postępowania, skutki.
  • Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki.
  • Podpisywanie dokumentów na platformie.
  • Weryfikacja dokumentów.
  • Podpisywanie Podpisem Zaufanym.
  • Weryfikacja Podpisu Zaufanego.
  • Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego.

3. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce.

Prelegenci

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT”...