Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa - rewolucja w ochronie praw konsumenta i kompleksowe zmiany w rękojmi
Wdrożenie nowych zasad odpowiedzialności za niezgodność towaru, treści cyfrowych lub usługi cyfrowej z umową. Nowe zasady prezentowania ceny przy promocjach, weryfikowanie pochodzenia opinii konsumenckich. Nowe obowiązki informacyjne.
Archiwum
Szkolenie online
Odbyło się:
To szkolenie obejmowało:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
- 2-tygodniowy dostęp do systemu Legalis
Sprawdź aktualne szkolenia z kategorii:
Prawo i postępowanie cywilneInteresuje Cię to szkolenie w formie szkolenia zamkniętego? - dowiedz się więcej ›
Opis szkolenia
Dyrektywa Omnibus została wdrożona do polskiego porządku prawnego: Ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2581). Dyrektywa towarowa i cyfrowa została wprowadzona: Ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe (Dz. U. poz. 2337). Obie zmiany są ujęte w programie naszego szkolenia.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów najnowszych zmian w przepisach o ochronie konsumentów, które weszły w życie od 1 stycznia 2023 r. W trakcie szkolenia poznasz nie tylko nowe regulacje prawne, ale dowiesz się także, na co zwrócić uwagę przy ich wdrażaniu do procesów biznesowych.
Na szkoleniu dowiesz się z jakimi wyzwaniami wiąże się wdrożenie:
- nowych zasad związanych z prezentowaniem tzw. ceny wyjściowej przy informowaniu o obniżce ceny towaru lub usługi: poznasz problemy, które wynikają z objęcia tą regulacją także usług,
- zasad weryfikowania pochodzenia opinii konsumentów: zyskasz wiedzę, czy nowe przepisy nakazują dokonywania weryfikacji opinii, w jaki sposób to robić, a także jakie działania związane z wykorzystaniem opinii staną się zakazane,
- nowych obowiązków informacyjnych, które trzeba będzie realizować względem konsumenta: w tym nowego „pakietu informacyjnego”, jaki muszą realizować platformy internetowe,
- obowiązków wiążących się z tzw. plasowaniem,
- nowej sekwencji uprawnień konsumenckich przy odpowiedzialności za zgodność towaru z umową,
- zasad odpowiedzialności za zgodność z umową treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej, w tym zasad informowania o aktualizacjach i konsekwencjach braku ich instalacji.
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla radców prawnych, adwokatów, sędziów, pracowników działów: sprzedaży, e-commerce, marketingu i zajmujących się rozpatrywaniem reklamacji konsumentów.
Program szkolenia
Termin szkolenia: 28.03.2023 10:00-15:00
- Wprowadzenie.
- Nowe zasady informowania o obniżaniu ceny towarów i usług.
- Opinie konsumentów - obowiązki informacyjne, zasady weryfikacji, zakaz „kupowania” opinii.
- Zmiany w obowiązkach informacyjnych wobec konsumentów.
- Pozostałe zmiany wprowadzane w ustawie implementującej dyrektywę Omnibus.
- Nowe zasady odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
- Nowa regulacja dotycząca odpowiedzialności za niezgodność treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z umową.
Prelegenci
Bonusy i zniżki
Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Prawo cywilne wersja Premium.
Szkolenia zamknięte
Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?
To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.
Dowiedz się więcej