Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa - rewolucja w ochronie praw konsumenta i kompleksowe zmiany w rękojmi

Wdrożenie nowych zasad odpowiedzialności za niezgodność towaru, treści cyfrowych lub usługi cyfrowej z umową. Nowe zasady prezentowania ceny przy promocjach, weryfikowanie pochodzenia opinii konsumenckich. Nowe obowiązki informacyjne.

Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa - rewolucja w ochronie praw konsumenta i kompleksowe zmiany w rękojmi

Opis szkolenia

Dyrektywa Omnibus została wdrożona do polskiego porządku prawnego: Ustawą z dnia 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2581). Dyrektywa towarowa i cyfrowa została wprowadzona: Ustawą z dnia 4 listopada 2022 r. o zmianie ustawy o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe (Dz. U. poz. 2337). Obie zmiany są ujęte w programie naszego szkolenia.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie praktycznych aspektów najnowszych zmian w przepisach o ochronie konsumentów, które weszły w życie od 1 stycznia 2023 r. W trakcie szkolenia poznasz nie tylko nowe regulacje prawne, ale dowiesz się także, na co zwrócić uwagę przy ich wdrażaniu do procesów biznesowych.

Na szkoleniu dowiesz się z jakimi wyzwaniami wiąże się wdrożenie: 

  • nowych zasad związanych z prezentowaniem tzw. ceny wyjściowej przy informowaniu o obniżce ceny towaru lub usługi: poznasz problemy, które wynikają z objęcia tą regulacją także usług,
  • zasad weryfikowania pochodzenia opinii konsumentów: zyskasz wiedzę, czy nowe przepisy nakazują dokonywania weryfikacji opinii, w jaki sposób to robić, a także jakie działania związane z wykorzystaniem opinii staną się zakazane,
  • nowych obowiązków informacyjnych, które trzeba będzie realizować względem konsumenta: w tym nowego „pakietu informacyjnego”, jaki muszą realizować platformy internetowe,
  • obowiązków wiążących się z tzw. plasowaniem,
  • nowej sekwencji uprawnień konsumenckich przy odpowiedzialności za zgodność towaru z umową,
  • zasad odpowiedzialności za zgodność z umową treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej, w tym zasad informowania o aktualizacjach i konsekwencjach braku ich instalacji.

Dla kogo jest to szkolenie?

Dla radców prawnych, adwokatów, sędziów, pracowników działów: sprzedaży, e-commerce, marketingu i zajmujących się rozpatrywaniem reklamacji konsumentów.

Program szkolenia

Termin szkolenia: 28.03.2023 10:00-15:00


  1. Wprowadzenie.
  2. Nowe zasady informowania o obniżaniu ceny towarów i usług.
  3. Opinie konsumentów - obowiązki informacyjne, zasady weryfikacji, zakaz „kupowania” opinii.
  4. Zmiany w obowiązkach informacyjnych wobec konsumentów.
  5. Pozostałe zmiany wprowadzane w ustawie implementującej dyrektywę Omnibus.
  6. Nowe zasady odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.
  7. Nowa regulacja dotycząca odpowiedzialności za niezgodność treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z umową.

Prelegenci

Radca prawny, lider w specjalizacji e-Commerce. Wspólnik zarządzający w Lubasz i Wspólnicy – Kancelarii Radców Prawnych sp.k. Pełnomocnik Izby Gospodarki Elektronicznej ds. legislacji. Audytor Wewnętrzny Zintegrowanego Systemu...

Adwokat. Senior Associate w Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych sp.k. W ramach praktyki zawodowej zajmuje się bieżącą obsługą prawną m.in. podmiotów z branży marketingowej oraz IT. Posiada bogate doświadczenie...
System Legalis

Dostęp do Systemu Legalis

Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Prawo cywilne wersja Premium.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck