Rozliczanie projektów unijnych
Szkolenie online [?]
18.02.2025 09:00-14:00
To szkolenie obejmuje:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu dostępnych źródeł finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych i bieżących, prawa dotacyjnego, zasad finansowania projektów w ramach Polityki Spójności oraz Krajowego Planu Odbudowy w Perspektywie Finansowej 2021-2027, w tym „Polskiego Ładu”, a także poprawa umiejętności finansowej i merytorycznej w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie zewnętrzne, ich analizy, a także rozliczeń w zakresie finansowym i merytorycznym.
Aktywny udział w szkoleniu zmniejszy ryzyko popełnienia błędów przy ubieganiu się o dofinansowanie, udzielaniu dofinansowania, wykorzystywaniu otrzymanych środków, ich rozliczaniu oraz przyjęciu sprawozdania z dofinansowanego zadania publicznego.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie adresowane jest w szczególności do kierowników jednostek sektora finansów publicznych oraz komórek organizacyjnych, głównych księgowych, skarbników, sekretarzy, audytorów wewnętrznych, pracowników działów finansowo-księgowych, planowania i kontroli, a także przedstawicieli podmiotów nienależących do sektora finansów publicznych, ubiegających się o środki zewnętrzne, w szczególności dotacje budżetowe, dofinansowania z państwowych funduszy celowych, pozostałych rządowych funduszy lub środków unijnych w ramach Polityki Spójności oraz Krajowego Planu Odbudowy.
Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Centrum Promocji Informatyki (CPI)
Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.
Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.
Program szkolenia
- Zasady kwalifikowalności wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027:
- Ramy czasowe kwalifikowalności.
- Zasięg geograficzny kwalifikowalności.
- Ocena kwalifikowalności projektu.
- Zasada faktycznego poniesienia wydatku.
- Wydatki ponoszone zgodnie z zasadą uczciwej konkurencji.
- Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.
- Zakaz podwójnego finansowania.
- Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych w latach 2021-2027:
- Wkład niepieniężny.
- Opłaty finansowe, doradztwo i inne usługi związane z realizacją projektu.
- Zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Leasing.
- Podatek VAT od towarów i usług oraz inne podatki i opłaty.
- Kwalifikowalność działań informacyjno-promocyjnych.
- Koszty pośrednie:
- Przygotowanie projektu.
- Zarządzanie projektem.
- Koszty związane z angażowaniem personelu:
- Stosunek pracy.
- Stosunek cywilnoprawny.
- Osoby samozatrudnione.
- Inne formy angażowania personelu projektu.
- Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2021-2027:
- Terminy składania Wniosku o płatność.
- Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność.
- Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.
- Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych.
- Załączniki do Wniosku o płatność.
- Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu.
- Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność.
- Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność.
- Typowe błędy w toku procesu rozliczeń.
- Studium przypadku:
- Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych.
- Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków.
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.
Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.
Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.
Szkolenie online
Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.
Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:
- komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
- urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.