Rozliczanie projektów unijnych

Opis szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu dostępnych źródeł finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych i bieżących, prawa dotacyjnego, zasad finansowania projektów w ramach Polityki Spójności oraz Krajowego Planu Odbudowy w Perspektywie Finansowej 2021-2027, w tym „Polskiego Ładu”, a także poprawa umiejętności finansowej i merytorycznej w zakresie sporządzania wniosków o dofinansowanie zewnętrzne, ich analizy, a także rozliczeń w zakresie finansowym i merytorycznym.

Aktywny udział w szkoleniu zmniejszy ryzyko popełnienia błędów przy ubieganiu się o dofinansowanie, udzielaniu dofinansowania, wykorzystywaniu otrzymanych środków, ich rozliczaniu oraz przyjęciu sprawozdania z dofinansowanego zadania publicznego.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie adresowane jest w szczególności do kierowników jednostek sektora finansów publicznych oraz komórek organizacyjnych, głównych księgowych, skarbników, sekretarzy, audytorów wewnętrznych, pracowników działów finansowo-księgowych, planowania i kontroli, a także przedstawicieli podmiotów nienależących do sektora finansów publicznych, ubiegających się o środki zewnętrzne, w szczególności dotacje budżetowe, dofinansowania z państwowych funduszy celowych, pozostałych rządowych funduszy lub środków unijnych w ramach Polityki Spójności oraz Krajowego Planu Odbudowy.


Szkolenie realizowane przy współpracy z:

CPI - Centrum Promocji Informatyki

Centrum Promocji Informatyki (CPI)

Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Program szkolenia

  1. Zasady kwalifikowalności wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027:
    • Ramy czasowe kwalifikowalności.
    • Zasięg geograficzny kwalifikowalności.
    • Ocena kwalifikowalności projektu.
    • Zasada faktycznego poniesienia wydatku.
    • Wydatki ponoszone zgodnie z zasadą uczciwej konkurencji.
    • Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.
    • Zakaz podwójnego finansowania.
  2. Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych w latach 2021-2027:
    • Wkład niepieniężny.
    • Opłaty finansowe, doradztwo i inne usługi związane z realizacją projektu.
    • Zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
    • Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
    • Leasing.
    • Podatek VAT od towarów i usług oraz inne podatki i opłaty.
    • Kwalifikowalność działań informacyjno-promocyjnych.
    • Koszty pośrednie:
      • Przygotowanie projektu.
      • Zarządzanie projektem.
    • Koszty związane z angażowaniem personelu:
      • Stosunek pracy.
      • Stosunek cywilnoprawny.
      • Osoby samozatrudnione.
      • Inne formy angażowania personelu projektu.
  3. Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2021-2027:
    • Terminy składania Wniosku o płatność.
    • Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność.
    • Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe.
    • Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych.
    • Załączniki do Wniosku o płatność.
    • Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu.
    • Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność.
    • Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność.
    • Typowe błędy w toku procesu rozliczeń.
  4. Studium przypadku:
    • Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych.
    • Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków.

Prelegenci

Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Kluczowe kwalifikacje jakie posiada to planowanie, analiza finansowa, controlling finansowy oraz sprawozdawczość budżetowa i budżet zadaniowy, aplikacja...

Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Szkolenie online

ClickMeeting CPI

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.