Wycena usług księgowych i doradców podatkowych. Negocjacje i rozmowy o pieniądzach z klientem biura rachunkowego

Jak odpowiednio wycenić usługę? Jak podnieść zamrożoną przez wiele lat cenę? Jak radzić sobie z obiekcjami klienta?

Wycena usług księgowych i doradców podatkowych. Negocjacje i rozmowy o pieniądzach z klientem biura rachunkowego

Opis szkolenia

Wycena usług i podwyżka cen sprawia trudność nawet doświadczonym księgowym i doradcom podatkowym. Sprzedaż, wycena i negocjacje nie są przedmiotem nauczania akademickiego podatkowców, dlatego zdani są oni na własne predyspozycje, doświadczenia i pozaakademickie formy szkolenia w tym zakresie. Praktycznie nie ma na rynku szkoleń z wyceny i sprzedaży dedykowanych specjalnie dla księgowych i doradców podatkowych, a szkolenia ogólne ”dla biznesu” nie uwzględniają specyfiki tych usług. Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie z wyceny usług księgowych, negocjacji i rozmów z klientami o pieniądzach, gdyż wycena usług i podwyżka cen sprawia trudność nawet najbardziej doświadczonym praktykom.

Szkolenie pozwoli właściwie wycenić świadczoną usługę księgową, zweryfikować swoją politykę cenową i lepiej komunikować się z klientem biura rachunkowego w tym zakresie. Szkolenie będzie możliwością zweryfikowania swojej strategii wyceny i poprawienia jej – w ramach warsztatów wspólnie przećwiczymy na konkretnych przykładach wycenę usługi księgowej z uwzględnieniem wszystkich istotnych w tym zakresie elementów. 

Szkolenie ma formę warsztatową, pozwoli odpowiedzieć na wyzwania, przećwiczyć na case study umiejętność wyceny usługi, prezentacji oferty klientowi oraz adekwatnie do dynamicznej rzeczywistości gospodarczej wycenić swoje usługi i poprawić umiejętności negocjacyjne. 

W ostatnim czasie firmy z branży księgowo-podatkowej mierzyły się z:

  • ogromem nowych  przepisów,
  • zmiennością i niejasnością nowych regulacji,
  • spadkiem przychodów,
  • niepewnością wpływów za świadczone usługi,
  • zwiększonymi kosztami środków ochrony osobistej,
  • zaległościami w płatnościach klientów,
  • zdenerwowaniem i wzrostem roszczeniowości klientów.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Jak odpowiednio wycenić usługę?
  • Jak pokazać klientowi za co płaci?
  • Jak tworzyć pakiety usług?
  • Jak przedstawić klientowi jego korzyści?
  • Pakiety, wycena jednorazowa,  konsultacje on line/pakiety/maile / telefony- jak skalkulować usługę i wycenić czas poświęcony klientowi?
  • Jak renegocjować umowę gdy zakres i czasochłonność usługi wzrasta?
  • Jak podnieść zamrożoną przez wiele lat cenę?
  • Jak radzić sobie z obiekcjami klienta?
  • Jak reagować na propozycję obniżenia ceny z uwagi na COVID?
  • Jak wycenić usługę której nie mamy w umowie z klientem?
  • Jak uświadomić klientowi za co tak naprawdę płaci?
  • Asertywność – jak odmawiać?
  • Emocje –  jak je dobrze wykorzystać? 

Szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • Nie wiesz czy masz dobrą cenę.
  • Wycena to dla Ciebie zawsze stres.
  • Zawsze zaniżasz cenę w obawie przed utratą klienta.
  • Źle się czujesz z obiekcjami klienta.
  • Nie wiesz jak reagować na propozycję redukcji cen.
  • Masz klientów notorycznie spóźniających się z płatnością.
  • Masz te same ceny od lat.
  • Nie podnosisz cen mimo świadczenia nowych usług.
  • Pracujesz bardzo dużo, a budżet się stale nie dopina.
  • Nie umiesz rozmawiać o pieniądzach również w innych sytuacjach.
  • Czujesz się niekomfortowo z obiekcjami klienta.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie skierowane jest do doradców podatkowych, księgowych, osób zarządzających jednoosobowym lub kilkuosobowym biurem rachunkowym lub kancelarią doradztwa podatkowego, osób odpowiedzialnych za wycenę usługi i negocjacje z klientem.

Program szkolenia

Termin szkolenia:  26.09.2024  11:00-14:00


1 . Wycena usług.

  • Strategie wyceny usług.
  • Stawka godzinowa, ile jest warta godzina pracy.
  • Moja wycena- ustalenie ceny, co wziąć pod uwagę, rewizja własnej strategii.
  • Rodzaje usług i klientów. Z kim chcę pracować?
  • Wizerunek finansowy firmy.
  • Przekonania ograniczające właściwą wycenę usługi.
  • Pandemia COVID – czy i jak wpływa na cenę?
  • Usługi których nie ma w umowie - kiedy i jak wycenić czas dodatkowej pracy?
  • Ćwiczenie - wyceń swoją usługę. Case study.

2 . Negocjacje cenowe.

  • Podwyżka ceny. Zmiana cennika. Jak skutecznie podnosić ceny.
  • Emocje i obiekcje klienta. Klient roszczeniowy.
  • Negocjowanie stawki.
  • Zmiana charakteru i zakresu usługi – zmiana ceny.
  • Ratowanie usługi nieopłacalnej.
  • Klient który nam nie płaci lub notorycznie spóźnia się z płatnością.
  • Case study.

Prawniczka, doradczyni podatkowa, coach certyfikowany przez ICC, team coach, facylitator action learning, mentorka, konsultantka w zakresie wspierania efektywności osobistej. Organizatorka i prelegentka konferencji z zakresu...

Zapisy trwają do 25 września 2024 r. do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu.

Uczestnicy szkolenia mają możliwość uzyskania w ciągu 10 dni po szkoleniu indywidualnej telefonicznej lub mailowej konsultacji z trenerem w zakresie własnych wyzwań związanych z tematem szkolenia.

Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.


Szkolenie online

ClickMeeting

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru. W razie trudności lub nieotrzymania wiadomości (prosimy sprawdzić folder SPAM) z linkiem prosimy o kontakt: tel.: +48 22 311 22 22 lub [email protected].

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck