Kontrola w miejscu pracy – jakie formy kontroli może stosować pracodawca?
Formy i zasady kontroli w miejscu pracy. Granice uprawnień kontrolnych pracodawcy. Monitoring i videomonitoring, kontrola GPS, kontrola osobista pracownika.
Szkolenie zamknięte
Szkolenie jest dostępne w formie zamkniętej. Chcesz, abyśmy zorganizowali je dla Ciebie?
Napisz na: [email protected]
lub zadzwoń: +48 22 311 22 22
Koszt połączenia wg taryfy operatora.
To szkolenie obejmuje:
- Program dopasowany do Twoich potrzeb
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Opis szkolenia
Rozwój nowoczesnych technologii zmienił współczesne środowisko pracy i obecnie dostępne są narzędzia, dzięki którym organizacja może niemalże w sposób stały kontrolować pracowników. Kontrola, której adresatem są ludzie niewątpliwie warunkuje prawidłowe funkcjonowanie organizacji. Zagadnienie kontroli w miejscu pracy budzi jednak dużo emocji – dochodzi bowiem do zdarzenia interesu pracownika, jakim jest jego prawo do prywatności z interesem pracodawcy, rozumianym jako prawo kontroli pracy. Na tym tle pojawiają się liczne pytania i wątpliwości, w szczególności dotyczące tego, jakie możliwości kontroli ma pracodawca i jakie są granice danej formy kontroli.
Kontrola pracowników w miejscu pracy może odbywać się na wielu płaszczyznach, przy czym działania pracodawcy muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami, w tym nie mogą naruszać godności i innych dób osobistych pracownika.
Celem szkolenia jest omówienie praktyki kontroli, w tym:
- omówienie różnych, prawem dopuszczalnych form kontroli w miejscu pracy,
- wskazanie, jakie zachowanie pracodawcy można uznać za prawidłowe wykonywanie swojego uprawnienia do kontroli pracowników, a jakie trzeba zakwalifikować już za czynności bezprawne i nieetyczne,
- określenie warunków jakie musi spełniać dana forma kontroli, aby była zgodna z prawem,
- wskazanie, co grozi pracodawcy, który przekroczy swoje prawo do kontroli.
Na szkoleniu dowiesz się:
- Jakie formy kontroli pracownika są dopuszczalne w świetle przepisów prawa?
- Jaka jest różnica między monitoringiem w zatrudnieniu a kontrolą?
- W jakim stopniu musi być chroniona prywatność pracownika?
- Jakie są granice uprawnień kontrolnych pracodawcy?
- Czy pracodawca może przeszukiwać rzeczy osobiste i ubranie pracownika?
- Czy dopuszczalne jest „śledzenie” pracowników w mediach społecznościowych?
- Czy możliwe jest przeszukanie szafki służbowej pracownika?
- Na czym polega kontrola psychometryczna i kto jej może podlegać?
- Jak powinna zostać prawidłowo przeprowadzona kontrola trzeźwości?
- Jakie konsekwencje poniesie pracodawca, który przekroczy swoje prawo do kontroli?
- Kiedy i komu skontrolowany pracownik może złożyć zgłoszenie podejrzenia o popełnieniu przestępstwa?
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów HR, kadr, płac oraz osób zarządzających tymi działami, a także dla właścicieli firm, osób pełniących funkcje pracodawców albo ich reprezentujących.
Co wyróżnia szkolenia zamknięte Beck Akademii?
-
Opracowanie tematu - program szkolenia dostosujemy do poziomu wiedzy i potrzeb słuchaczy. Gwarantujemy wysoki poziom merytoryczny.
-
Materiały szkoleniowe - przygotowujemy kompleksowe materiały szkoleniowe, w tym publikacje Wydawnictwa C.H.Beck. Każdy uczestnik po ukończonym szkoleniu, otrzymuje imienny certyfikat.
-
Doświadczeni prelegenci - szkolenia prowadzą wieloletni praktycy z szerokim doświadczeniem, zorientowani na przekazanie kompletnej, praktycznej i rzetelnej wiedzy.
-
Forma szkolenia - oferujemy możliwość wyboru formuły szkolenia (stacjonarnie lub online) oraz sposobu prowadzenia zajęć (wykład, warsztaty, ćwiczenia).
Program szkolenia
1. Zasady kontroli w miejscu pracy.
- Źródła i granice uprawnień kontrolnych.
- Definicja dobra osobistego.
- Definicja prywatności.
- Czy możemy mówić o prywatności pracowniczej?
2. Monitoring w zatrudnieniu a kontrola – jaka jest różnica?
- Definicja monitoringu i definicja kontroli.
- Monitoring poczty elektronicznej.
- Monitoring aktywności pracowników w Internecie.
- Videomonitoring.
- Monitoring GPS.
- Inne formy monitoringu.
- Pracownicy i inni uczestnicy procesu przetwarzania danych (klienci, kontrahenci) w procesie monitoringu wizyjnego.
3. Formy i zasady kontroli w stosunku pracy
- Dress code.
- Tajemnica korespondencji.
- Kontrola osobista pracownika i kontrola rzeczy osobistych.
- Kontrola psychometryczna.
- Kontrola karalności.
- Kontrola trzeźwości.
- Kontrola środków działających podobnie do alkoholu.
- Kontrola pracowników w mediach społecznościowych.
4. Gdy pracodawca wykroczy poza swoje uprawnienia kontrolne?
- Cywilnoprawne roszczenia pracownika.
- Skarga do UODO.
- Zgłoszenie podejrzenia o popełnieniu przestępstwa.
Prelegenci
Informacje organizacyjne
To szkolenie możemy dostosować do Twoich potrzeb i przygotować je w formie szkolenia zamkniętego.
Prześlij zapytanie ofertowe na [email protected] wskazując temat i miejsce szkolenia oraz liczbę uczestników i profil zawodowy grupy szkoleniowej.