Umowy IT w obrocie międzynarodowym - problemy i wyzwania praktyczne

Opis szkolenia

Współpraca z zagranicznym dostawcą lub zamawiającym usługi to coraz częstsza sytuacja, z jaką muszą zmierzyć się polskie podmioty z branży IT. Rodzi to często istotne problemy praktyczne i operacyjne, z jakimi musi zmierzyć się strona umowy w obrocie międzynarodowym. Kwestia wyboru prawa właściwego, zakres odpowiedzialności kontraktowej oraz odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa, zasady ochrony praw własności intelektualnej – to tylko niektóre obszary które muszą zostać poddane szczególnej analizie w kontrakcie z podmiotem zagranicznym.

W trakcie szkolenia, poruszone zostaną najistotniejsze kwestie związane z przygotowaniem i negocjowaniem umowy w międzynarodowym obrocie IT – wraz ze wskazaniem dobrych praktyk i przydatnych wskazówek prawnych i biznesowych związanych z tego rodzaju współpracą, wynikających z wielu lat praktyki negocjacyjnej tego typu umów.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Zrozumienie kluczowych aspektów prawnych: Naucz się wybierać odpowiednie prawo właściwe dla umowy, co jest kluczowe dla ochrony interesów w międzynarodowym obrocie.
  • Zarządzanie odpowiedzialnością: Poznaj zakres odpowiedzialności kontraktowej oraz tej wynikającej z przepisów prawa, co pozwoli unikać kosztownych błędów.
  • Ochrona własności intelektualnej: Przybliżone zostaną zasady ochrony praw własności intelektualnej w kontraktach międzynarodowych, szczególnie istotne w branży IT, gdzie innowacje są na wagę złota.
  • Praktyczne wskazówki i dobre praktyki: Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem i negocjowaniem umowy. Skorzystaj z doświadczeń ekspertów, którzy przez lata prowadzili negocjacje takich kontraktów. Obejmie to:
    • Przygotowanie umowy: Jak konstruować umowę, aby była bezpieczna i korzystna?
    • Negocjacje: Techniki i strategie negocjacyjne, pozwalające osiągnąć najlepsze warunki współpracy.
    • Rozwiązywanie sporów: Jak radzić sobie z obszarami spornymi w umowie, minimalizując straty i chroniąc relacje biznesowe?

Korzyści dla uczestników:

  • Zyskanie wiedzy, pozwalającej unikać pułapek prawnych i operacyjnych w międzynarodowej współpracy.
  • Nauka przygotowywania i negocjowania umów, korzystnych dla firmy.
  • Poznanie praktycznych przykładów i case studies, inspirujących do nowych podejść w zarządzaniu współpracą zagraniczną.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierowane jest zarówno do przedstawicieli działów prawnych, jak i biznesowo-operacyjnych zaangażowanych we współpracę w zakresie projektów IT.


Szkolenie realizowane przy współpracy z:

CPI - Centrum Promocji Informatyki

Centrum Promocji Informatyki (CPI)

Firma edukacyjna działająca na rynku od 1992 r. Realizuje szkolenia, warsztaty, konferencje specjalistyczne z zakresu: prawa, finansów, informatyki i biznesu stosując nowoczesne metody szkoleniowe. Organizowane szkolenia to gwarancja wysokiej jakości i profesjonalizmu będącego wynikiem ponad 30-letniego doświadczenia.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Program szkolenia

  1. Współpraca międzynarodowa – kwestie fundamentalne i podstawy wszystkich negocjacji:
    • Wybór prawa właściwego oraz jego dalsze konsekwencje;
    • Sąd właściwy oraz polubowne metody załatwienia sporu;
    • Jeden kontrakt – kilka praw właściwych. Czy to dopuszczalne?
    • Dostosowanie się do wymogów prawa lokalnego – na jakich zasadach?
  2. Współpraca międzynarodowa a modele przeniesienia praw autorskich lub udzielenia licencji:
    • Przeniesienie praw autorskich i alternatywy dla niego;
    • Licencja, ale jaka? Międzynarodowe modele licencyjne a przepisy prawa polskiego;
    • Prawa osobiste, prawa zależne – czy musimy im poświęcać uwagę;
    • Specyfika SaaS w poszczególnych porządkach prawnych – czy zawsze musi wiąząć się z udzieloną licencją?
  3. Zasady odpowiedzialności:
    • Odpowiedzialność kontraktowa oraz modele jej ograniczeń;
    • Gwarancje, zapewnienia, oświadczenia – oraz ich wpływ na zasady i zakres odpowiedzialności;
    • Szkody pośrednie i ewentualne, utracone korzyści – praktyka kontraktowa;
    • Indemnifikacja – istotny element klauzul międzynarodowych;
    • Kary umowne i alternatywy dla nich;
    • Limitacje odpowiedzialności – rodzajowe i kwotowe.
  4. „Miscellaneous” – czyli inne istotne postanowienia:
    • Klauzule dot. poufności;
    • Zakaz konkurencji, non-solicitation, non-poaching - w praktyce kontraktów międzynarodowych;
    • Anti-bribery, internal policies, compliance – jako słowa klucze o znaczących konsekwencjach kontraktowych.
    • Zasady wypłaty wynagrodzenia – potrącenia, waloryzacja, indeksacja.
    • Zapłata wynagrodzenia a kwestie podatkowe – VAT w obrocie międzynarodowym, podatek u źródła.

Prelegenci

Radca prawny (od 2018 r.). Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku prawo oraz Szkoły Prawa Ukraińskiego organizowanej przez Uniwersytet Jagielloński we współpracy z Akademią Kijowsko...

Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki (CPI). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Szkolenie online

ClickMeeting CPI

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru.

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.