Wycena usług księgowych i doradców podatkowych. Negocjacje i rozmowy o pieniądzach z klientem biura rachunkowego
Jak odpowiednio wycenić usługę? Jak podnieść zamrożoną przez wiele lat cenę? Jak radzić sobie z obiekcjami klienta?

Szkolenie online
4.06.2025 11:00-14:00
To szkolenie obejmuje:
- Możliwość zadawania pytań podczas szkolenia
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat uczestnictwa
Opis szkolenia
Wycena usług i podwyżka cen sprawia trudność nawet doświadczonym księgowym i doradcom podatkowym. Sprzedaż, wycena i negocjacje nie są przedmiotem nauczania akademickiego podatkowców, dlatego zdani są oni na własne predyspozycje, doświadczenia i pozaakademickie formy szkolenia w tym zakresie. Praktycznie nie ma na rynku szkoleń z wyceny i sprzedaży dedykowanych specjalnie dla księgowych i doradców podatkowych, a szkolenia ogólne ”dla biznesu” nie uwzględniają specyfiki tych usług. Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie z wyceny usług księgowych, negocjacji i rozmów z klientami o pieniądzach, gdyż wycena usług i podwyżka cen sprawia trudność nawet najbardziej doświadczonym praktykom.
Szkolenie pozwoli właściwie wycenić świadczoną usługę księgową, zweryfikować swoją politykę cenową i lepiej komunikować się z klientem biura rachunkowego w tym zakresie. Szkolenie będzie możliwością zweryfikowania swojej strategii wyceny i poprawienia jej – w ramach warsztatów wspólnie przećwiczymy na konkretnych przykładach wycenę usługi księgowej z uwzględnieniem wszystkich istotnych w tym zakresie elementów.
Szkolenie ma formę warsztatową, pozwoli odpowiedzieć na wyzwania, przećwiczyć na case study umiejętność wyceny usługi, prezentacji oferty klientowi oraz adekwatnie do dynamicznej rzeczywistości gospodarczej wycenić swoje usługi i poprawić umiejętności negocjacyjne.
W ostatnim czasie firmy z branży księgowo-podatkowej mierzyły się z:
- ogromem nowych przepisów,
- zmiennością i niejasnością nowych regulacji,
- spadkiem przychodów,
- niepewnością wpływów za świadczone usługi,
- zaległościami w płatnościach klientów,
- zdenerwowaniem i wzrostem roszczeniowości klientów.
Na szkoleniu dowiesz się:
- Jak odpowiednio wycenić usługę?
- Jak pokazać klientowi za co płaci?
- Jak tworzyć pakiety usług?
- Jak przedstawić klientowi jego korzyści?
- Pakiety, wycena jednorazowa, konsultacje on line/pakiety/maile / telefony- jak skalkulować usługę i wycenić czas poświęcony klientowi?
- Jak renegocjować umowę gdy zakres i czasochłonność usługi wzrasta?
- Jak podnieść zamrożoną przez wiele lat cenę?
- Jak radzić sobie z obiekcjami klienta?
- Jak wycenić usługę której nie mamy w umowie z klientem?
- Jak uświadomić klientowi za co tak naprawdę płaci?
- Asertywność – jak odmawiać?
- Emocje – jak je dobrze wykorzystać?
Szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
- Nie wiesz czy masz dobrą cenę.
- Wycena to dla Ciebie zawsze stres.
- Zawsze zaniżasz cenę w obawie przed utratą klienta.
- Źle się czujesz z obiekcjami klienta.
- Nie wiesz jak reagować na propozycję redukcji cen.
- Masz klientów notorycznie spóźniających się z płatnością.
- Masz te same ceny od lat.
- Nie podnosisz cen mimo świadczenia nowych usług.
- Pracujesz bardzo dużo, a budżet się stale nie dopina.
- Nie umiesz rozmawiać o pieniądzach również w innych sytuacjach.
- Czujesz się niekomfortowo z obiekcjami klienta.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie skierowane jest do doradców podatkowych, księgowych, osób zarządzających jednoosobowym lub kilkuosobowym biurem rachunkowym lub kancelarią doradztwa podatkowego, osób odpowiedzialnych za wycenę usługi i negocjacje z klientem.
Program szkolenia
1 . Wycena usług.
- Strategie wyceny usług.
- Stawka godzinowa, ile jest warta godzina pracy.
- Moja wycena- ustalenie ceny, co wziąć pod uwagę, rewizja własnej strategii.
- Rodzaje usług i klientów. Z kim chcę pracować?
- Wizerunek finansowy firmy.
- Przekonania ograniczające właściwą wycenę usługi.
- Usługi których nie ma w umowie - kiedy i jak wycenić czas dodatkowej pracy?
- Ćwiczenie - wyceń swoją usługę. Case study.
2 . Negocjacje cenowe.
- Podwyżka ceny. Zmiana cennika. Jak skutecznie podnosić ceny.
- Emocje i obiekcje klienta. Klient roszczeniowy.
- Negocjowanie stawki.
- Zmiana charakteru i zakresu usługi – zmiana ceny.
- Ratowanie usługi nieopłacalnej.
- Klient który nam nie płaci lub notorycznie spóźnia się z płatnością.
- Case study.
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Zapisy trwają do dnia poprzedzającego rozpoczęcie szkolenia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.
Formularz zapisu PDF
Jeśli z przyczyn formalnych nie możesz zarejestrować się online, wypełnij formularz PDF i prześlij na adres [email protected] - Pobierz formularz.
Szkolenie online

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru. W razie trudności lub nieotrzymania wiadomości (prosimy sprawdzić folder SPAM) z linkiem prosimy o kontakt: tel.: +48 22 311 22 22 lub [email protected].
Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:
- komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersję przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
- urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.