Wycena usług prawnych - praktyczne warsztaty

Jak skalkulować usługę i wycenić czas poświęcony klientowi? Jak przedstawić klientowi jego korzyści? Jak renegocjować umowę, gdy zakres i czasochłonność usługi wzrasta?

Wycena usług prawnych - praktyczne warsztaty

Opis szkolenia

Wycena usług nie jest przedmiotem nauczania akademickiego prawników, dlatego zdani są oni na własne predyspozycje, doświadczenia i pozaakademickie formy szkolenia w tym zakresie. Praktycznie nie ma na rynku szkoleń z wyceny i sprzedaży dedykowanych specjalnie dla prawników, a szkolenia ogólne ”dla biznesu” nie uwzględniają specyfiki usług prawnych. Dlatego przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie z wyceny usług prawniczych, negocjacji i rozmów z klientami o pieniądzach, gdyż wycena usług i podwyżka cen sprawia trudność nawet najbardziej doświadczonym prawnikom.

Cel szkolenia

Szkolenie pozwoli właściwie wycenić świadczoną usługę prawną, zweryfikować swoją politykę cenową i lepiej komunikować się z klientem kancelarii w tym zakresie. Szkolenie będzie możliwością zweryfikowania swojej strategii wyceny i poprawienia jej – w ramach warsztatów wspólnie przećwiczymy na konkretnych przykładach wycenę usługi prawnej z uwzględnieniem wszystkich istotnych w tym zakresie elementów. 

Szkolenie ma formę warsztatową, pozwala przećwiczyć na case study umiejętność adekwatnej wyceny swoich usług i poprawić umiejętności negocjacyjne.

Na szkoleniu dowiesz się m.in.:

  • Jak odpowiednio wycenić usługę prawną?
  • Jak pokazać klientowi kancelarii za co płaci?
  • Jak przedstawić klientowi jego korzyści?
  • Reprezentacja/ konsultacje on line/ pakiety/ maile / telefony - jak skalkulować usługę i wycenić czas poświęcony klientowi?
  • Jak renegocjować umowę, gdy zakres i czasochłonność usługi wzrasta?
  • Jak radzić sobie z obiekcjami klienta?
  • Jak uświadomić klientowi za co tak naprawdę płaci?
  • Asertywność – jak odmawiać?
  • Emocje, jak je dobrze wykorzystać?
  • Jak reagować cenowo na kryzysy, takie jak epidemia COVID-19?

Szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • nie wiesz czy masz dobrą cenę za świadczone usługi prawne,
  • wycena to dla Ciebie zawsze stres,
  • często zaniżasz cenę w obawie przed utratą klienta,
  • źle się czujesz z obiekcjami klienta,
  • masz te same ceny od lat,
  • wykonujesz dodatkową pracę za darmo,
  • pracujesz bardzo dużo, a budżet się stale nie dopina,
  • ciągle jesteś na minusie,
  • nie umiesz rozmawiać o pieniądzach również w innych sytuacjach.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierujemy do adwokatów i radców prawnych, osób zarządzających jednoosobową lub kilkuosobową kancelarią prawną lub inną firma usługową, a także do osób odpowiedzialnych za wycenę usługi, pracujących i negocjujących z klientem.

Program szkolenia

Termin szkolenia: 12.10.2023 11:00-14:00


1. Wycena usług

  • Strategie wyceny usług.
  • Stawka godzinowa, ile jest warta godzina pracy.
  • Moja wycena- ustalenie ceny, co wziąć pod uwagę, rewizja własnej strategii.
  • Rodzaje usług i klientów. Z kim chcę pracować?
  • Wizerunek finansowy kancelarii.
  • Przekonania ograniczające właściwą wycenę usługi.
  • Pandemia COVID – czy i jak wpływa na cenę?
  • Ćwiczenie- wyceń swoją usługę. Case study.

2. Negocjacje cenowe

  • Podwyżka ceny. Zmiana cennika. Jak skutecznie podnosić ceny.
  • Emocje i obiekcje klienta.
  • Negocjowanie stawki.
  • Zmiana charakteru i zakresu usługi – zmiana ceny.
  • Ratowanie usługi nieopłacalnej.
  • Klient który nam nie płaci lub notorycznie spóźnia się z płatnością.
  • Case study.

Podczas szkolenia jest przewidziana jedna przerwa.

Prawniczka, doradczyni podatkowa, coach certyfikowany przez ICC, team coach, facylitator action learning, mentorka, konsultantka w zakresie wspierania efektywności osobistej. Organizatorka i prelegentka konferencji z zakresu...

Zapisy trwają do 11 października 2023 r. do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitu miejsc. Certyfikat uczestnictwa zostanie wysłany drogą elektroniczną w formie PDF w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Darmowy 2-tygodniowy dostęp do systemu Legalis zostanie wysłany drogą elektroniczną w ciągu 7 dni roboczych po szkoleniu. Dostęp do szkolenia możliwy wyłącznie w czasie rzeczywistym.

Uczestnicy szkolenia mają możliwość uzyskania w ciągu 10 dni po szkoleniu indywidualnej telefonicznej lub mailowej konsultacji z trenerem w zakresie własnych wyzwań związanych z tematem szkolenia.


Szkolenie online

ClickMeeting

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z informacjami jak dołączyć do webinaru. W razie trudności lub nieotrzymania wiadomości (prosimy sprawdzić folder SPAM) z linkiem prosimy o kontakt: tel.: +48 22 311 22 22 lub [email protected].

Udział w szkoleniu można wziąć przy użyciu:

  • komputera z systemem operacyjnym Windows 10 lub 11, MacOs 10.13 lub nowszej, Linux, Chrome OS wyposażone w najnowszą wersji przeglądarki Chrome, Safari, Opera, Edge lub Firefox.
  • urządzenia mobilnego z systemem operacyjnym Google Android, Apple iOS lub Huawei HarmonyOS z zainstalowaną aplikacją ClickMeeting Webinars Meetings.

Szukasz szkolenia dla Twojego zespołu?

To szkolenie możemy zorganizować także w formule szkolenia zamkniętego dopasowanego do poziomu wiedzy i potrzeb uczestników. Przeprowadzimy je w formie stacjonarnej lub online oraz miejscu i terminie wskazanym przez Ciebie.

Dowiedz się więcej
Szkolenia zamknięte C.H.Beck